Od sprawności układu zawieszenia zależy nie tylko komfort jazdy, ale i bezpieczeństwo. Niesprawne zawieszenie może bowiem wydłużyć drogę hamowania nawet o kilkadziesiąt procent, a także utrudnić utrzymanie stabilnego toru jazdy podczas pokonywania ostrych zakrętów. Klienci z Lubonia czy Poznania naprawę zawieszenia mogą powierzyć nam. Świadczymy kompleksowe usługi z zakresu mechaniki pojazdowej już od 40 lat.

Wymiana amortyzatorów

To naturalne, że po dłuższej eksploatacji amortyzatory samochodowe ulegają zużyciu. Czasem ulegają też uszkodzeniom. W jednym i drugim przypadku zauważymy podobne sygnały, takie jak obniżanie samochodu podczas silnego hamowania, mocne podskoki na nierównym terenie czy kołysanie samochodu podczas pokonywania ostrych zakrętów. Zasadniczo wymiana amortyzatorów zalecana jest po pokonaniu 80-100 tys. km, choć wiele w tym względzie zależy od stylu jazdy.

Amortyzatory wymienia się parami, aby zapewnić równe działanie zawieszenia. Serwisy oferują więc wymianę amortyzatorów przód lub wymianę amortyzatorów tył. Jeśli chodzi o cenę wymiany amortyzatorów to zależy ona m.in. o marki i modelu samochodu, roku produkcji i rodzajów amortyzatorów. Zapraszamy do kontaktu po szczegółową wycenę.

Naprawa i wymiana wahacza, tulei wahacza i sworznia wahacza

Wahacze to sztywne elementy układu zawieszenia, złożone m.in. z tulei i sworznia. Wymiana wahacza konieczna jest nie tylko w przypadku jego uszkodzenia, ale także naturalnego zużycia, które może dawać o sobie znać najczęściej poprzez stuki czy skrzypienie podczas jazdy po wyboistej drodze czy podczas wsiadania do pojazdu. Jeśli wyczuwamy utratę stabilności samochodu przy większych prędkościach, prawdopodobnie konieczna będzie wymiana tulei wahacza, z kolei jeśli obserwujemy spowolnienie reakcji kół względem ruchów kierownicy, możliwe, że trzeba będzie dokonać wymiany sworznia wahacza.

W modelach, w których sworzeń nie jest integralną częścią wahacza, zamiast wymiany całego wahacza, teoretycznie istnieje możliwość jedynie wymiany sworznia wahacza. Wielokrotnie jest to rozwiązanie skuteczne i mniej kosztowne, dlatego zawsze bierzemy je pod uwagę, aby ograniczać wydatki klienta. Ogólnie cena wymiany wahaczy zależy od modelu auta oraz stanu zawieszenia, dlatego zachęcamy do kontaktu, aby szczegółowo dowiedzieć się ile kosztuje wymiana wahacza w konkretnym aucie.

Wymiana i naprawa zawieszenia pneumatycznego i poduszki

Pneumatyczny układ zawieszenia utrzymuje stały prześwit, niezależnie od obciążenia pojazdu i jest to cecha, która różni go od klasycznych układów tego typu. Tak samo jednak narażony jest na zużycie i uszkodzenia. Naprawa zawieszenia pneumatycznego często obejmuje takie usterki jak wycieki powietrza czy nieprawidłowa regulacja zawieszenia, w skutek której unoszona jest tylko część pojazdu. Z kolei naturalne zużycie elementów zawieszenia pneumatycznego następuje zwykle po przejechaniu około 300-400 tys. km.

Naprawa zawieszenia pneumatycznego najczęściej polega na zlokalizowaniu nieszczelności układu i wymianie zużytych części. To ważne, aby powierzać ją doświadczonemu mechanikowi, gdyż nieprawidłowo przeprowadzona naprawa zawieszenia pneumatycznego może skończyć się tym, że problemy z układem powrócą w niedługim czasie od naprawy. W naszym serwisie szczegółowo diagnozujemy układ i dobieramy rozwiązanie, które skutecznie usunie problem, a jednocześnie będzie najbardziej opłacalne ekonomicznie. Nieraz, zamiast naprawy zawieszenia pneumatycznego lepiej przekonwertować go na klasyczne zawieszenie.

Naprawa i wymiana sprężyn zawieszenia

Sprężyny zawieszenia pełnią ważną rolę w tłumieniu wstrząsów, które powstają podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Wspólnie z amortyzatorami odpowiadają za zapewnienie odpowiedniej przyczepności kół do jezdni. Z czasem jednak konieczna może okazać się naprawa lub wymiana sprężyn zawieszenia. Wynika to z naturalnego procesu ich zużywania. Może się też zdarzyć, że dojdzie do pęknięcia sprężyny. Skąd wiedzieć, że konieczna jest naprawa sprężyn zawieszenia? Zwykle uszkodzone wydają dźwięki stukania lub strzelania podczas hamowania, przyspieszania i szybkiego pokonywania zakrętów.

Aby uniknąć różnicy pomiędzy stronami zawieszenia, sprężyny wymienia się parami. Serwisy oferują więc wymianę sprężyn zawieszenia przedniego lub tylnego. W niektórych przypadkach możliwa jest naprawa starych sprężyn, co zazwyczaj jest tańszym rozwiązaniem, niż wymiana na nowe egzemplarze. Aby kompleksowo zadbać o amortyzację, wymianę lub regenerację sprężyn najlepiej połączyć z wymianą amortyzatorów.

Luboń, okolice i Poznań – naprawa zawieszenia sprawnie i fachowo w Serwisie Samochodowym Niedźwiedź-Lock. Zapraszamy!

cropped-logo-do-naklejek-2019-ang2-1.png

Serwis Samochodowy Niedźwiedź-Lock to kompleksowe usługi z zakresu mechaniki samochodowej. 40 lat doświadczenia w branży motoryzacyjnej gwarantuje profesjonalnie i rzetelnie wykonane usługi.

USŁUGI

KONTAKT

570 901 901
biuro@serwisniedzwiedzia.pl

ul. Przemysłowa 6,
62-030 Luboń

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek – Piątek: 8.00 – 16:00
Sobota – Niedziela: nieczynne